Budowanie masy mięśniowej - jak trenować mięśnie brzuszne oraz biceps?


Aby budować masę mięśniową, nie musisz wcale ćwiczyć na siłowni. Nie każdy posiada taką możność, czas czy też pieniądze. Niemniej nie znaczy to, iż musisz rezygnować z ćwiczeń i treningów. Możesz robić je w domu i cieszyć się równie stosownymi rezultatami. Teraz powiemy krótko o tym w jaki sposób ćwiczyć mięśnie brzucha i biceps.
Ćwiczeń, które pozwolą nam wyrzeźbić mięśnie brzucha jest ogromnie sporo. Wśród nich możemy wyróżnić ćwiczenia (zobacz odnośnik), jakie angażują kilka czy jedynie jedną partię mięśni, przykładowo mięśnie proste albo skośne. A więc jak rzeźbić brzuch oraz jego poszczególne mięśnie? Niezawodne okażą się znane wszystkim brzuszki, niemniej jednak ogromnie znaczące jest to, aby robić je odpowiednio i dobrze. Pożądane byłoby też dodać do brzuszków obciążenie, wtedy nasze mięśnie będą pracować ciężej i szybciej zauważymy wyniki.



kulturysta
Author: Erik Nomm
Source: http://www.flickr.com
Dobrym sposobem na rzeźbę brzucha jest także unoszenie nóg w trakcie wiszenia na drążku czy nożyce. Ćwiczeń na mięśnie brzucha jest faktycznie mnóstwo i niewątpliwie znajdziemy takie, które będą dla nas wyborne - dbaj o swoje mięśnie. Pamiętajmy jednak, iż żeby zobaczyć wyniki musimy ćwiczyć systematycznie, i także dbać o dobrą, zdrową dietę.

Również ćwiczenia na biceps możemy realizować we własnym zaciszu domowym, bez jakiegoś wymyślnego, specjalistycznego sprzętu. Wystarczą zwyczajne hantle, które dają nam niemało możliwości. Pożądane byłoby wykonywać ćwiczenia na mięsień trójgłowy ramienia, ponieważ właśnie ten mięsień pełni sporą rolę w ćwiczeniach na biceps.


Na bicepsy świetnie oddziałuje unoszenie ramion z hantlami albo unoszenie sztangi. Równie efektywne jest również podciąganie się na drążku oraz wykonywanie pompek wojskowych - trenuj swój brzuch. W toku ćwiczeń należałoby pamiętać o tym, aby robić je ogromnie starannie i skrupulatnie. Nie tylko ma to szeroki wpływ na nasze bezpieczeństwo (dzięki temu unikniemy istotnej kontuzji), lecz także na uzyskiwane efekty. Dodatkowo oprócz regularnych ćwiczeń pamiętajmy też o przerwach w treningach, które są konieczne do regeneracji mięśni.

Tags: ćwiczenia, brzuszki, zdrowa dieta