Co jeść ażeby odchudzić się raz na zawsze


Otyłość w obecnych czasach stanowi ogromnie poważny kłopot zdrowotny, z którym w żaden sposób nie potrafimy sobie poradzić. Pamiętajmy wszakże, że nadmiernej masy ciała nie należy rozpatrywać tylko w kontekście estetyki - niech każdy wygląda jak pragnie, jednakże niech też ma świadomość daleko idących efektów swoich poczynań a także złych nawyków żywieniowych.

A więc osoby otyłe
otyłość
Author: FBellon
Source: http://www.flickr.com
mają zdecydowanie dużo wyższe ryzyko zachorowania na: cukrzycę typu 2, chorobę zwyrodnieniową stawów, hiperurykemię, kamicę nerkową oraz poniektóre nowotwory (dla przykładu piersi). Jak widać, rzecz jest bardziej poważna aniżeli mogłoby się nam wydawać. Ale starczy już tego straszenia! Skoro wiemy, że w przypadku masy ciała im więcej nie do końca musi znaczyć lepiej, pomyślmy co możemy zrobić żeby skutecznie i na stałe stracić zbędne kilogramy. W necie i barwnych gazetach dla kobiet mnoży się od coraz nowszych propozycji diet cud, jakie mają zagwarantować nam utratę nadwyżki kilogramów w mgnieniu oka – najlepiej bez zbędnych wysiłków. Niektóre one mogą być niebezpieczne dla naszego zdrowia. Najczęstszą przyczyną przyrastającej masy ciała jest nadmierna podaż kalorii - słowem, konsumujemy więcej aniżeli potrzebujemy. Ta nadwyżka odkładana jest tutaj oraz ówdzie w postaci tkanki tłuszczowej. Na co dzień najadamy się do syta, ograniczając jednocześnie aktywność fizyczną, jaka przecież umożliwia „spalanie” spożytych kalorii.



Czy jest efektywna dieta odchudzająca? Jak najbardziej!
patelnia
Author: Neil Turner
Source: http://www.flickr.com
Chociaż ja nie do końca określiłabym to dietą, acz metodą żywienia – albowiem prawda jest taka, że jeśli chcemy utracić kilogramy na stałe, to musimy też na stałe zmienić swe przyzwyczajenia żywieniowe. I nie pomogą tutaj dwutygodniowe, czy paromiesięczne diety, przyrzekające cuda na patyku. By uzyskać efektywną oraz długofalową stratę masy ciała powinniśmy zmniejszyć spożycie wyrobów o dużej gęstości energetycznej na rzecz owych o niskiej gęstości energetycznej. Sprawa wydaje się być oczywista – skoro powodem przybywających kilogramów jest nadwyżka dostarczanej energii, więc skuteczną metodą odwracającą ten proces na pewno będzie redukcja ilości zjadanych kalorii. Konsumujmy zatem produkty mało kaloryczne (np. na śniadanie owsianka). Zobacz: więcej szczegółów.
Istotny jest również sposób przyrządzania dań. Jarzyny gotujmy na parze, z kolei do smażenia odpowiednia będzie patelnia grillowa na której smażyć możemy bez użycia tłuszczy. Zobacz koniecznie: .

Tags: dieta, otyłość, kilogramy