Jak rozpocząć uprawiać jogging? - wskazówki


Ach, gdyby tak naraz wybiec z domku i pobiec przed siebie? Spontaniczność jest cenna w bieganiu, lecz wiedza, w jaki sposób zacząć, jest jeszcze cenniejsza.
Jak zacząć biegać? Ostrożnie. Gdy planujesz jogging, a wstajesz właśnie z kanapy, to musisz zacząć ostrożnie, w przeciwnym wypadku grożą ci kontuzje.

biegaczki
Author: Funk Dooby
Source: http://www.flickr.com
Na pierwszym treningu maszeruj kilka minut, po czym spróbuj pobiec powoli 1-2 minutki. Duża porcja instrukcji: . Znów marsz po czym znów jogging na przemian przez pół godziny. Z treningu na trening wydłużaj odcinki biegu. Po miesiącu dojdziesz do pół godziny ciągłego joggingu. Będzie to moment pasowania na biegacza. Pamiętaj, ażeby biec pomału, w tempie, w jakim możemy w miarę swobodnie rozmawiać. Taki jogging najlepiej buduje wytrzymałość jak też służy paleniu niepotrzebnych kilogramów. Jak wiele treningów? Na początek optymalne będzie bieganie trzy razy na tydzień. 1-2 treningi przyniosą ci trochę przyjemności, lecz nie będą kształtowały sportowej formy. Najefektywniejszy będzie trening ponowiony 72 godziny po poprzednim. Organizm uzyskuje wtedy maksymalne możliwości więc następnym treningiem zwiększamy je jeszcze bardziej.Rano czy w porze wieczoru? Jak wolisz. Istotne, żeby nie biec na czczo. Ciało wymaga przynajmniej małej ilości węglowodanów na rozpałkę. Kanapka, musli, naturalny jogurcik. Ranne bieganie jest o tyle bardziej korzystne, iż długi trening aktywuje w organizmie poprawiające samopoczucie endorfiny. Ta witalna energia zapewnia pogodę ducha na cały dzień. Taka sama dawka endorfin tuż przed snem działa jak wypita na wieczór kawa.



Systematyczne, wolne i długotrwałe bieganie będzie sprzyjać spalaniu tkanki tłuszczowej. Długookresowe, zatem ponad pół godziny,
joga
Author: iStock
Source: iStock
a jeszcze korzystniej ponad godzinę. Ciało dopiero po kwadransie zaczyna się przestawiać z zasilania glikogenem na czerpanie energii z tkanki tłuszczowej, a po 30 minutach z tłuszczu pochodzi większa część eksploatowanej energii. Jednak uwaga. Jogging w nadmiernie szybkim tempie (z zadyszką) sprawia wzrost zakwaszenia organizmu, a wówczas nie jest on w stanie spalać tłuszczów. Jednak nawet takie umiarkowane bieganie nie zagwarantuje każdemu zrzucenia zbędnych kilogramów. Są biegacze, którzy chudną, nie zmieniając niczego w diecie. Inni wymagają racjonalizacji diety.
Gdy masz wysoką nadwagę zacznij od sportów takich jak jazda na bicyklu albo pływanie (nie obarczysz stawów). Stosowna będzie też joga dla początkujących. Więcej informacji: .

Tags: Energia, trening, Spontaniczność