Jakiego typu rower najkorzystniej wybrać? Jakie mamy możliwości? O czym najlepiej pamiętać w czasie kupna?

Posted on 01/12/2017 3:30pm

Jeżeli planujemy nabyć rower należy poważnie się nad tym zastanowić, a to dlatego, że aktualnie inaczej niż kiedyś jest do wyboru wiele pozostałych opcji. Z pewnością rowery klasyczne mają największą ilość zwolenników, ale jeśli interesują nas nowości najlepiej poznać parę nowych rodzajów rowerów.

Jak chodzi o powszechne modele, to na pewno rowery szosowe są warte uwagi - źródło informacji. Są najlepsze do jazdy po asfalcie, mają dość duże, 28-calowe koła, z wąskimi, od 23 do 25 mm., gładkimi oponami. Kierownica w takim rowerze jest zagięta w dość znaczący sposób, dzięki temu możemy zająć bardziej aerodynamiczną pozycję. W zależności od geometrii i ramy, standardowe rowery szosowe można podzielić na dwie grupy, czyli sportowe i endurance. Następny typ to także popularne ”górale”.



Rowery górskie zostały zaprojektowane do jazdy w terenie, poza asfaltem. Mają najczęściej koła od 26 do 29 cali. Najważniejsze są szerokie opony z dosyć agresywnym bieżnikiem, a jednocześnie jeden albo nawet dwa amortyzatory. Dzisiaj coraz większa ilość osób używa je do jazdy po mieście. I chociaż nie są do tego stworzone to na pewno spełniają swoją rolę. Kolejny, popularny model to rower trekkingowy, nazywane są także jako standardowe rowery turystyczne, gdyż są wyposażone klasycznie w błotniki, bagażnik i oświetlenie.

Źródło - www.rowery.mirapolnext.pl

Koło ze szprychami
Author: Martin Fisch
Source: http://www.flickr.com
Opony są bardziej szerokie niż w szosówce oraz węższe niż w rowerze górskim. Pozycja za kierownicą jest bardziej wygodna niż w rowerze szosowym. Cross to dość często ten sam rower, ale nie ma turystycznych dodatków.

Rower crossowy można bardzo łatwo przerobić na trekkingowy, najkorzystniej montując w nim błotniki oraz bagażnik. Tego rodzaju rowery najkorzystniej wypadają na asfaltowych drogach i ubitych, ścieżkach z gruntu. Jak wspomnieliśmy na początku, obecnie mamy jednakże do wyboru wiele innych interesujących modeli rowerów. Jednym z nich jest z pewnością fatbike. To rower skonstruowany na bazie górala. Posiada masywne opony, ich szerokość wynosi od 4 do 5 cali. Tego rodzaju szerokie opony powodują, że fatbike bardzo dobrze sobie radzi podczas jazdy po śniegu i piasku. Dość często nie ma w tych rowerach amortyzatora, ponieważ jego zadanie ma szeroka opona.

Tags: Kierownica, opony, koła