Jumping fitness – reguły, rezultaty oraz przeciwwskazania

Posted on 05/12/2017 4:55pm

Jumping fitness jest to nowy typ ćwiczeń, który zdobywa coraz ogromniejszą popularność.


Mówiąc w skrócie fitness jumping polega na skakaniu na niedużej trampolinie.


Wariat i zakonnica
Author: Kuźnia PR
Source: Kuźnia PR


Faktycznie jednak nie jest to takie łatwe, jak z początku się wydaje. W Polsce ćwiczenia na trampolinie, czyli jumping Szczecin dopiero staje się modny. Coraz to więcej fitness klubów wprowadza do swej oferty tego typu zajęcia. Treningi mogą być bardzo spokojne, polegające na przyjemnym bujaniu się na trampolinie, bez podskakiwania do góry lub podnoszące tętno (bieg w miejscu). Mogą również polegać na podskakiwanie (obie stopy odrywają się od trampoliny), w trakcie którego wzmacniają się muskuły pośladków oraz nóg. Dzięki opcjom zastosowania wielu ruchów a także technik jumping fitness zapewnia wszechstronny trening ciała (zmuszając mięśnie, szczególnie głębokie, do prędkich skurczów), a mięciutka nawierzchnia skoczni zapewnia amortyzację, stąd nie obciąża stawów.


video
Author: www.4taroty.pl


Badania udowadniają także, że treningi na mini trampolinie będą stosowne dla starszych osób, mających kłopoty z równowagą. Wykazują także iż obciążenie, jakie wywołuje skakanie na trampolinie będzie jednakowe zarówno na stopach, karku oraz czole, gdzie było mierzone (oraz o wiele poniżej progu, w jakim kości mogłyby ulec uszkodzeniu), a w trakcie biegania kostki będą obciążone prawie dwa razy bardziej od pozostałych części ciała.




W trakcie podskakiwania na trampolinie stosunek wyczerpania tlenu w porównaniu do potrzeb był niekiedy większy aniżeli podczas biegania . Przy podobnym poborze tlenu, musimy wykonać o 68 % większy trud w wypadku biegania aniżeli podskakiwania na trampolinie.

Tags: taniec, problemy, zajęcia, kraj, możliwości