Suplementy dla sportowców - kiedy, co jak też czy w ogóle przyjmować?


Na siłowni radzą Ci, ażeby brać białko? Przed treningiem sugerują odżywki węglowodanowe? Sporo biegasz, dlatego radzą sięgnąć po BCAA?


Czy naprawdę potrzebujesz nadmienionych specyfików? Specjalista objaśnia po co sięgać oraz jak to robić.


fitness club
Author: Health Gauge
Source: http://www.flickr.com


Kiedy i z jakiego powodu powinno się stosować odżywki węglowodanowe, BCAA? Jest to jedno z częstych pytań, zadawanych przez początkujących sportsmenów. Co na to nasz profesjonalista?


kreatyna activlab
Author: renatomitra
Source: http://www.flickr.com


Białka stosowane przed wysiłkiem razem z węglowodanami oddziałują korzystnie na wzrost osiągnięć. Ochraniają układ mięśniowy. Przyjmowane po treningu aktywują procesy regeneracyjne, budowę oraz powiększanie włókien mięśniowych, które zostały nadwątlone podczas treningu. Blokują poziom serotoniny w mózgu, umożliwiają szybsze odtworzenie glikogenu w mięśniach po wysiłku, przyspieszają procesy syntezy białek. Cukry to główne źródło energii z którego korzysta organizm ludzki podczas wysiłku. Układ człowieka ma ograniczone rezerwy węglowodanów, w czasie długiego treningu zostają one zupełnie wykorzystane. Po wyczerpaniu rezerw cukrów pojawia się nagłe osłabienie. Węglowodany o wysokim IG zostają błyskawicznie przyswojone oraz bezzwłocznie wykorzystane do procesów regeneracyjnych, z kolei o niskim wolniej, pokryją niedobory glikogenu w komórkach mięśniowych wspólnie z białkami, stanowią podstawę regeneracji.

Czy szukasz na danej stronie (https://www.dziegielewska.eu/laser-frakcyjny/) czegoś bardzo zajmującego? Namawiamy więc do kolejnego artykułu. Musisz tylko kliknąć w ten link.

Głównym węglowodanem, wykorzystywanym przez mięśnie jest glukoza.




Kreatyna Activlab nasila procesy przyrostowe i stymuluje przyrost białek mięśniowych, wzmacnia siłę skurczu muskułu a także zwiększa nawodnienie komórek mięśni.

Tags: suplementy, czas, człowiek