W jaki sposób zapobiegać cukrzycy?


„Szlachetne zdrowie, nikt się nie dowie, jako smakujesz, aż się zepsujesz…” Znana fraszka Jana Kochanowskiego, mimo, że ma już około pięciuset lat, cały czas nie traci na swej aktualności. To fakt, jedynie dzięki życiu w zdrowiu możliwe jest cieszenie się życiem na sto procent.
poradnia alergologiczna i diabetologiczna
Author: David Martín :: Suki_ ::
Source: http://www.flickr.com
W świadomości przeżywamy paniczny strach przed zachorowaniem na raka, zaś badania statystyczne pokazują, że o wiele bardziej grożą nam choroby cywilizacyjne, np. cukrzyca. Stały wzrost zachorowalności na cukrzycę ma związek m.in. obecnym, niezdrowym trybem życia i jego skutkami w postaci otyłości tudzież nadciśnienia.

Istotne jest stosunkowo szybkie postawienie diagnozy i dostosowanie przynoszącego zamierzonego efekt leczenia. Wtedy uda nam się powstrzymać rozwój choroby. Z tego względu, nie wolno nam lekceważyć pierwszych objawów cukrzycy, do jakich zaliczyć powinniśmy nawracające infekcje, senność, zaparcia, duży apetyt, utrata masy ciała oraz kłopoty ze skupieniem. W przypadku W sytuacji ich wystąpienia niezbędna jest wizyta u lekarza diabetolog i wykonanie niezbędnych badań.

Wbrew powszechnemu przekonaniu, cukrzyca oznacza nie tylko właściwą kontrolę poziomu cukru we krwi, lecz również konieczność wprowadzenia niezbędnych zmian w prowadzonym wcześniej trybie życia - tutaj znajdzie pomocne akcesoria: , należy stosować odpowiednią dietę (zawierającą jak najmniej tłuszczów i cukrów) oraz nie zapominać o aktywności fizycznej. O jej zbawiennym wpływie na samopoczucie i zdrowie, nie trzeba nikogo przekonywać. Ale to, że wszyscy posiadamy te wiadomości, nie oznacza wcale, że chętnie sport uprawiamy. Wolny czas najchętniej spędzamy na sofie przed telewizorem. Zapominając, że wystarczy tak niedużo, by poprawić sprawność i ogólny stan organizmu.




przychodnia alergologiczna i rehabilitacyjna
Author: InterAkcja Robert Turski
Source: http://www.flickr.com
W chorobie cukrzycowej odpowiednimi formami aktywności fizycznej są bez wątpienia: energiczny marsz i taniec. Początkowo mogą to być nawet 30-40 minutowe spacery. Małymi (nomen omen) kroczkami jesteśmy w stanie dojść do naprawdę spektakularnych efektów, mając na uwadze, iż kropla drąży skałę nie siłą, lecz częstym spadaniem. Dowiedz się więcej: , pamiętaj wiedza to podstawa !.

Tags: zdrowie, taniec, cukrzyca, pływanie